torsdag 26 januari 2012

SKÖT OM DIN HUD


Vad är det viktigaste då det gäller vår hy? Jo, att vi rengör den noggrant....men det där vet vi ju redan, tänker ni kanske? Jovisst, men gör vi det alltid så noggrant, som vi borde. A och O är att vi har några bra grundprodukter i vårt skåp och som vi vet, helst inte i skåpet i den varma fuktiga badrumsluften skall vi bevara dessa produkter.


Detta är min vanliga procedur då jag dagligen gör min kvällsrengöring. Naturligtvis är det Yvonne Rydings hudvårdsserie, som jag använder, eftersom jag är importör av den.

1. Jag börjar med att rengöra ansiktet med en rengöringskräm, ss Cleansing Lotion. Eftersom den är så mild, så kan jag obehindrat använda den för att ta bort min ögon make-up, då jag ytterst sällan använder maskara. Oftast sköljer jag bara bort rengöringskrämen, men har jag haft en kraftigare make-up, så använder jag även bomulls tuss. Torkar ansiktet genom att försiktigt pressa frotte handduken mot huden. Knugga aldrig och definitivt inte runt ögonen.
2. Eftersom Yvonne Rydings Facial Tonic, ansiktsvattnet, är i pumpflaska så är det bara att återfukta och duscha i hela ansiktet...och GLÖM INTE halsen och dekoltaget, samma gäller med rengöringen innan. Jag låter oftast ansiktsvattnet dras in i huden av sig själv under tiden som jag borstar tänderna. Här gäller också samma regel, som vid punkt 1, har du haft en kraftigare make-up, så torka med bomulls tuss bort ansiktsvattnet och du kan även återspraya, efter det.
3. Ögon kräm duttas försiktigt runt ögonen och där använder jag mig oftast av Intensive Treat seriens, Eye Focus Puffines, som motarbetar mörka ringar och påsar runt ögonen. Helt suverän för oss kvinnor i mogen ålder. På morgonen använder jag oftast Eye Conture Care, som jag brukar bevara i kylskåpet, f.a få den där "pigga ögon" känslan, som vi så behöver efter en natts sömn.
4. Så natt krämen till sist. Denna torra vinterårs tid använder jag Night Creamen, som är väldigt aktiv och lite fylligare. Massera in en nattkräm, uppåt rörelser vid kinderna och pannan. Spänn läpparna mot tänderna, som om du skulle små le och massera i små cirklande rörelser runt läpparna och du får en mild "Angelina Jolie effekt".  Gör små nyp längs käkbens linjen. GLÖM INTE att smörja halsen och dekoltaget!

Denna procedur tar kanske 5 minuter av din dag, men gör susen åt ansiktet.
Ett fel, som jag vill påminna er om, att inte göra, är att då ni känner er dötrötta och skulle kunna stupa i säng, då börjar ni med rengöringen, lägger er snabbt och smörjer örngottet med den fina nattkrämen. Gör ej det, utan gör kvällsrengöringen minst 15 minuter innan läggdags.



                                                              Rich Night Cream


Ungefär 3 ggr i veckan lägger jag dessutom till min rengöringsprocedur en ansiktspeeling, Facial Peeling. för att avlägsna  döda hudceller och ge hyn en extra puff. Yngre kvinnor, eller flickor kan väl klara sig med 1-2 ggr peeling i veckan.

Så den där lilla extra njutningen, som vi så väl behöver ibland....en rogivande ört ansiktsmask, Herbal Mask. Lite egen "kosmetolog vård" kan du enkelt ge dig själv, genom att efter rengöringen av ansiktet, tappa uppkokt ångande vatten i ett större kärl, eller låt det bara stå i kastrullen. Placera dig sittande med ansiktet ovanföre kärlet och en frotte handduk över ditt huvud. Sitt så i 5-10 minuter. Efter det smörjer du ansiktsmasken på och GLÖM INTE, ni vet :)....kasta upp benen i soffan och bara koppla av 15-20 minuter.

Efter ansiktsmasken är bort sköljd, återfukta med ansiktsvatten och är det kväll, smörj på en nattkräm!

Detta är vad jag snart skall göra!

OCH  HALLÅ ALLA DAMER, NI HAR VÄL EJ MISSAT TÄVLINGEN OM ETT START KIT FRÅN YVONNE RYDING PÅ MADAME & MADEMOISELLE`S FACEBOOK SIDA! GÅ IN OCH GILLA, SÅ DELTAR DU!

Ha så Gott!

XOXO JANET

Inga kommentarer: